Министър Асен Гагаузов: Тунелът е фантасмагория! Ще строим язовира!

(бр. 42 от 1.11.2006 г., Т21)

* Министърът на строителството, областният на Ловеч и градоначалникът на Троян откриха 13-километровия пътен участък от Камен мост до Шипково * Ремонтът бе завършен за 3 години и струва над 3 милиона * Гостите на церемонията – много и отбрани * Защо висшият чиновник се изрепчи на Т21?

ЦЕРЕМОНИЯТА

В слънчевия и топъл като за лято следобед на 25 октомври (сряда), в самото навечерие на празника на строителите – Димитровден (26 октомври), тържествено бе открита новата троянско-ловешка придобивка – основно ремонтираният 13-километров участък от път III-358 от Камен мост (с. Бели Осъм) до с. Шипково, струващ около 3,3 млн. лв. и завършен за 3 години. Лентата, държана от две невръстни девойчета в национални носии, преряза сам министърът на строителството и благоустройството Асен Гагаузов в съавторство с областния управител Сурай Велиева и троянския градоначалник Дилян Енкин.

ГОСТИТЕ

Гостите на събитието пък бяха много и неслучайни – тукашните депутати Донка Михайлова, Лидия Шулева, Янаки Стоилов и Йордан Петков, изпълнителният директор на Фонд републиканска пътна инфраструктура (бившата Изпълнителна агенция пътища) Веселин Георгиев, зам.-генералният директор на Националната компания железопътна инфраструктура Веселин Кожухаров, Ясен Ишев – съветник на транспортния министър, областните лидери на БСП и НДСВ – Евгений Узунов и д-р Красимир Гунешки, излизащият в пенсия дългогодишен шеф на Агенция пътища – Ловеч Мерджан Мерджанов, тримата областни зам.-управители – Виктор Таслаков, Илия Лилов и Стойно Стойнов, всички общински кметове от областта, сериозна група от местната управа в Троян, кметовете на Бели Осъм и Шипково – Иван Драголов и Спас Дисански, десетина журналисти от медиите в Троян и Ловеч, в това число кореспондентите на БНР и БТА. След прерязването на лентата и лиснатото от Гагаузов менче с вода автомобилият кортеж, воден от министерската лимузина, се разходи от Камен мост до Шипковски минерални бани, за да се уверят гостите с очите си, че пътният участък наистина е безупречен. Преди това обаче министърът даде, буквално на пътя, импровизирана пресконференция.

ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯТА НА ГАГАУЗОВ

Големият началник заяви, че министерството и той лично са се ангажирали да подкрепят финансово изграждането на нов троянски обходен път на източния бряг на реката - от кв. “Велчевски” до местността Шамака преди с. Балканец (по трасето II-35); и по-конкретно - за изграждането на едно от възловите съоръжения, нов мост в кв. “Велчевски”, за който община Троян вече има проектна готовност (повече разяснения по темата даде на следващия ден кметът Дилян Енкин). Министърът вежливо отговори и на въпроса на ловешка журналистка ще се строи ли язовирът – макар че в началото не можа да “загрее” за кой точно язовир го питат. Впоследствие обаче г-н Гагаузов “стопли”, че става дума за т. нар. яз. "Черни Осъм" в едноименното троянско село и отговори утвърдително, като уточни, че до края на първото тримесечие на 2007 г. България ще получи от Световната банка 80 млн. евро за доизграждането на някои язовири. Никой обаче не разбра дали яз. “Черни Осъм” влиза в тази категория язовири за довършване, нито дали Асен Гагаузов е съвсем наясно по въпроса.

МИНИСТЕРСКИЯТ ТЕЖКАРЛЪК

Но министерската вежливост се изпари, когато от Т21 поискахме да чуем мнението на г-н Гагаузов по идеята за изграждане на тунел под Балкана, свързващ Троян и Карлово – проект, набиращ популярност в последно време и получил одобрение от различни посоки. “Не ме занимавайте с фантасмагории! Аз съм дошъл тук да говорим за реални неща!”, сопна ни се министърът и даде да се разбере, че за него мечтата на поколения българи от двете страни на Балкана е “фантасмагорична”. Прелюбопитно ни е обаче дали и позицията на българското правителство е такава?! И още – подобно рязко отрицание не обижда ли усилията на доста хора, включително авторитетни учени, настоящи и бивши управленски фактори на различни нива, граждани, граждански организации? Искаме също, макар и задочно (тъй като не ни беше дадена възможност да го направим очи в очи – бел. Г.М.), да попитаме г-н министъра дали участието на Община Ловеч, Община Троян, Община Карлово, Община Пловдив, Община Свищов, на областния управител на Пловдив инж. Тодор Петков и областния зам.-управител на Ловеч Илия Лилов, на няколко депутати, на много общински съветници от различни краища на страната и т.н. в Сдружението за изграждане на тунел Троян – Карлово също е “фантасмагорично”?! И дали подобен министерски тежкарлък и репчене на журналистически питания са адекватни на европейския стил на диалог между управляващите и медиите и на стремежа към създаване на гражданско общество в България?!

Генадий Маринов

П.П. Питам се дали нервността на министър Гагаузов не се дължи на усещането му, че прогнозираната от наблюдателите чистка в кабинета след 1 януари няма да го отвее от поста?! Една “черна” троянска статистика подкрепя подобна прогноза – фактът, че доста министри след посещенията си в Троян са се разделяли с поста си (в най-ново време – Веселин Методиев, Владимир Атанасов, Валентин Церовски …).

 

©2009 ТРОЯН 21 - архив | Template Blue by TNB | Вход Публикация Коментари Редактиране Управление Оформление Изход | RSS | ЛИЦЕНЗ |